Kundekommunikasjon
De vanligste utfordringene
Med en gang kommunikasjonen mellom leverandør og kunde går over fra vanlig dialog til en selgende dialog, støter vi på en rekke utfordringer. Hvordan skal vi snakke med kundene våre for på en effektiv måte selge våre produkter og ivareta god kunderelasjoner?
Analyse
Oppover gjennomfører en analyse før det eventuelt iverksettes tiltak. Dette for å avdekke hvor utfordringene i salgsprosessen ligger og hva selgerne kan bli bedre på. Analysen legger grunnlaget for oppsett av et kompetanseprogram.
- Hvor mange kunder er fornøyd med salgstrening fra Oppover 99%
Vår løsning
Vårt kompetanse programmet tar utgangspunkt i viktige salgs teknikker og praktisk bruk av disse. Vi går gjennom hele salgsprosessen fra A til Å, og deltagerne blir opplært i teknikker for å komme gjennom alle stegene i salgsprosessen på en god og effektiv måte. Det legges vekt på viktigheten av å selge og hvordan salg kan bli en naturlig del av jobben. Det brukes tid på å tilpasse teknikkene til den enkeltes hverdag og foretrukne kommunikasjons form.
En salgsprosess består av 7 ulike faser. Hver av fasene har ulike muligheter og utfordringer. Vi lære gode og praktiske teknikker for å gjennomføre alle 7 fasene på en slik måte at kunden letter velger å kjøpe av oss.
Elementer i salgsprosessen
Leads – hvor er kunden
Møtebooking – hvordan få kundemøter
Spørsmålstekinkk – hvordan avdekke og skape behov
Innsalg av argumenter – hvordan selge inn produktegenskaper
Innvendinger og kjøpsignaler – hvordan behandle og besvare
Forhandlingsteknikker – hvordan oppnå enighet og et godt resultat
Avslutningsteknikker – hvordan be om ordren
Besøksadresse
Oppover
Business Lillestrøm
Storgata 7
2000 Lillestrøm
Kontaktinformasjon
Telefon: +47 934 62 003
E-post: post@oppover.no
Besøksadresse
Business Lillestrøm
Storgata 7
2000 Lillestrøm
Postadresse
Oppover
Bjørn Skovli
Skillebekkstien 5
2020 Skedsmokorset